photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

October 16, 2011

Stuck in a Gala Dinner Party.

Assalammualaikum...

Penat! Aku baru selesaikan "Project Charter". Korang tawu apekebende tuh?

Actually aku n members group diwajibkan build 1 project for Project Management subject. Nak senang kitorang sebut PM jerk. N task aku terlebey berat dari angkat berat yang bertan-tan tuh. Ayat sungguh over! Hihi.


Macamnie, aku ditugaskan untuk imagine diri aku as a planner. Tak kesah la wedding planner ke, development planner ke..ape-ape jerk as well as you'r a project manager. Itu tugas berat tuh. Serius! Ce korang try? Konpem korang menangis.

Serius menangis sebab keje tuh bukan senang la sayang. Korang kene buat proposal tp bukan proposal sgt pon, dalam business called as a project charter. Semua jenis menatang ade dalam tuh, project scope, summary milestone, project deliverables, estimate cost lagi, key stakeholders..bla..bla..dan setiap dari tuh bukan senang sgt pon. Kes nak kene mengayat ayat tuh yg payah kot! Tambah-tambah plak dalam omputih version, ahhh mao jerit kuat-kuat kalau google translate taknak berfungsi tiba-tiba! tp kalau bab nak mengayat gewe ganteng aku suka sgt! haha.

Then, after 2 3 hari mcm tuh, aku n de gengs dapatla 1 tajuk nih. Event untuk gala dinner party tapi more on charity fund-raising. Apakah ini? Tuh reaksi spontan aku bile sahabat group aku uar-uarkan cadangan die. Awat tetibe ayat skema nih?? PM influence ke?

Hari secretary je aku tawu sebab selalu sgt ade dalam Melodi. Haha.

Uhh sungguh kampungnye aku. Gala dinner pon aku tak tawu ape jenis menatang tuh. Haha. Then, aku dengan bersungguh-sungguhnye mula la carik bahan sikit. First of all mestilah aku search kat google "Gala". Aku terpikir jugak, gala tuh juz nama khas ke memang dalam omputih ade translate ke melayunye? Ayat cincai dah nie...ahhh lantak!

Then tetibe aku terkejut berok bile nampak maksud gala tuh means festival occassion. Ehh ehh takdela terkejut berok pon, over je tuh. Tapi kepercayaan aku tak wujud jugak, alahh intenet kan banyak info palsu jer..kene selidik betol-betol. Then aku try la carik meaning gala dalam oxford dictionary, lahh...mmg wujud pon word tuh n maksudnye pon same. Tetibe terase kasihan sgt kat diri aku nih, rupenye banyak bende yg aku tak tawu kot. Adoii!

Terok kan? Anyway, xpe..tuh tandanya aku dalam sesi belajar. Ayat pujuk diri sendiri sb takde sape nak pujuk kan. (^_^)

Pagi tadi dengan semangat wajanya aku settle kan kije PM yang berlungguk-lungguk tuh. Start buat project charter n sekejap lagi mahu finish WBS. WBS tuh structure or rangka detail ape bende yg perlu ade untuk any event. Itu lagi susah!

Mase tengah settlekan project charter, aku ade gakla stuck dengan sumthing tuh. Bende paling aku tak reti bile nak letak description tentang food, drink and beverages. Terpinga-pinga la jugak sb tak tawu event sewaktu dengan tu makan ape, minum ape. If search dlm google pon, of course la diorang mmg suke letak wine la..main drinks on every table kene ade...n siap ade jugak cocktail session...ishhh menambahkan konpius bile pikirkan dekat Malaysia ade sertakan jugak ke bende mabuk tuh?

Bile dah fed up search macam-macam tapi tak de jugak info yang bernas, aku juz letak dalam project charter aku as 'Halal' drinkings....haha..ayat paling tak pandai!

Bab makanan pon aku tak tawu ape jenis-jenis makanan yg bole disediakan. Makanan kampung ke, jawa ke, or juz western cuisine je untuk majlis formal macam tuh?

Arghh...blur dah. Malas nak pikir, aku maen pesebuk sekejap, tapi sgt borink bile tengok status pakwe makwe gaduh..tyme sayang bagai nak rak, dah gadoh terus jadi rak. Hampeh! Baik pegi dapur masak dapat jugak pahala kang. Oke, sekarang masa untuk lunch.

Sape yg tawu, sila lah tolong aku! A million of thanx!

Ting Tong. Babai!

No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...