photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

April 17, 2015

Vitamin C terbaik sepanjang kehamilan


Assalammualaikum.


Pagi tadi selepas sarapan saya terus ambil ni sebiji plus Vita Lea dua biji,




Saya perlukan Vitamin C Sustained Release ni every day. Kalau awak semua tahu Vitamin C sangat-sangat penting dan diperlukan untuk sistem pertahanan badan kita. Sebabnya Vitamin C tak dapat disimpan oleh tubuh. Lagila kalau awak preggy, memang sangat-sangat perlu untuk awak dan baby awak. Vitamin C boleh di dapati dari pemakanan harian macam buah oren, kiwi, mangga, kentang, sayur bayam dan banyak lagi. Kalau awak nak amalkan supplemen pun boleh asalkan pilih supplemen yang betul-betul takde bahan kimia terlarang ye.

Saya amalkan Vitamin C Shaklee sepanjang kehamilan dan alhamdulillah dengan izin Allah, Allah sihatkan saya, takde demam panas atau demam-demam teruk sepanjang preggy. Haritu pun selesema sekejap je tapi cepat-cepat saya telan Vitamin C. Dan dari hari ke hari saya dapat rasakan saya semakin sihat. Itupun terkena selesema sebab rutin tidur tak menentu. Masa tu arwah ayah masih di tahan di ward dan pernah beberapa kali saya temankan arwah di ward semalaman. Rindu arwah ayah. Al-fatihah. Semoga ayah bahagia di alam sana bersama para ahli syurga.




Ibu preggy perlukan sehari 85mg Vitamin. Tapi Vitamin C SR Shaklee 500mg okehhh! Kalau lebih takpe ke? Takpe sebab yang lebih-lebih tu dibuang melalui air kencing awak. Selamat lagi awak. Jangan risau asalkan Vitamin C yang awak ambil tu terbukti semulajadi, no chemical. Itu yang penting. Dan dari sumber yang boleh dipercayai, Vitamin C boleh di ambil tidak melebihi 2000mg sahaja sehari. Kalau sampai 3000mg sehari tu boleh mengundang cirit-birit dan dehidrasi yang membahayakan baby tau...

Yang bestnya dari pengalaman saya mengamalkan Vitamin C Shaklee, saya rasa kulit muka semakin lembab. Moist je. Kalau tak makeup pun takpe. Jerawat kalau tetiba tumbuh tu, takkan lama. Saya semakin sihat, kulit pun much better than before. Dua tahun dah saya konsisten dengan vitamin ni, So far, Alhamdulillah. Tak nak brand lain dah.

Belanja satu gambar kat Pantai Mersing ni. Bercuti kat rumah mertua and almost 4 months baby inside my tummy masa ni. Melting sangat. Haha. Mama papa love you baby. Muka Mama dan Papa belemoihhh sangat time ni...punya tahan panas sunlight.





See u later. Baiii.


No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...