photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

May 14, 2015

ESP Shaklee dan kehamilan [Maintain my hb]

Assalamualaikum..


Untuk kali ini, saya nak berkongsi pengalaman sendiri consume ESP since dah pregnant ni. ESP atau nama lainnya Energizing Soy Protein adalah serbuk soya yang berunsurkan protein. Saya percaya sangat ramai yang dah kenal ESP, yang tak kenal pun pernah dengar kan tentang ESP tapi tak tahu apa itu ESP..ye dok?




ESP produk yang tersangat-sangatlah femes amos kalau awak semua tahu. Why? Kenapa femes sangat? Supplement je kan?

Yessss, ESP memang supplement yang mengandungi protein untuk pembentukan semula sel-sel kulit sihat dan seterusnya menjadikan kulit cerah, cantik bak semulajadi. Not overclaim but rata-rata customer akan bagi feedback yang cukup memberangsangkan. Almost of customer sukakan ESP sebab nak hilangkan jerawat, parut dan sebagai milk booster yang cukup berkesan kepada ibu menyusu sekiranya minum mengikut jadual yang di berikan.





ESP actually tak sama dengan soya yang kat luar either soya dalam tin or dalam kotak tu because apa, ESP ni adalah soya non-gmo. Apa maksud tu??

Non-gmo maksudnya dari starting pakar kajian tanam sehinggalah ke proses menghasilkan serbuk soya tu semuanya tanpa campuran bahan kimia, but semulajadi okeh. Genetik kacang soya tak di ubah but di kekalkan, thats why call natural. Soya yang biasa kita minum tu soya gmo yang diubah genetik masa proses. Shaklee buat satu program call IPP (Identify Preserved Program) untuk pastikan kacang soyanya adalah semulajadi dan bebas dari perubahan gentik. So fakta yang mengatakan kalau minum soya time pregnant nanti baby akan mudah dapat jangkitan penyakit kulit tu salah sebenarnya kalau untuk soya organik macam ESP ni. Better pilih soya organik yang betul-betul di sahkan ujian klinikalnya.

ESP selalu saya amalkan bersama sunquick sebab saya bukanlah seorang penggemar soya ye. Kalau nak tahu sebelum pregnant jangan harap saya nak sentuh soya, baunya saja dah buat nak muntah dan muntah. Tapi demi baby dalam tummy ni, mama dia terpaksa berkorban jiwa dan raga untuk tumbesaran baby. Asalkan anugerah Allah ni sihat, mama akan cuba buat apa saja. Hehe. ESP boleh juga di minum bersama milo, horlick, sunquick, blend dengan kurma dan banyak lagiiii. Memang sedap. Tapi the best is of course pure ESP without add pape, sebab takde tambahan gula and so on. So memang dapat benefit soya ni hundred percent youu. Lagi thumbs up!




For me, I choose ESP because it can help me to maintain my hb during pregnancy. Selain tu selama saya berpuasa dan bersahur dengan ESP, banyak sangat kelainannya. ESP dapat menahan saya dari lapar dan dahaga sampai petang tahuuu. Kurang rasa letih or lesu even tengah puasa pun. Perut takde nak bunyi-bunyi sangat kalau dah sampai waktu lunch tu. Part bestnya semakin lama consume ESP semakin lama perasan kulit dan wajah makin cerah, glowing merah-merah gitu dan parut pun cepat pudar. YES!! YES!!

Kalau terasa badan cepat lesu, cepat lemah, kulit kering dan pucat, takde tenaga bila bekerja, kurang berat badan, rambut pun tak terurus dan mudah gugur, susu badan menyusut, garis halus pada kuku, haaa... itulah tanda-tanda kita kekurangan protein. Cuba baca sini  Tanda Kekurangan Protein.

Kalau ibu hamil pula, kekurangan protein menyebabkan kekurangan air ketuban dan darah serta merencatkan perkembangan janin. Ya Allah, kesiannya baby. Penghasilan susu juga akan berkurang. Emm semoga Allah sihatkan bayi dalam kandungan ni.




Boleh refer page ni ye untuk keterangan lanjut https://www.facebook.com/iCare.iShare.yourHealth.
See you soon. Got to go. Bai.


Note:  Hasil dari setiap consumer mungkin berbeza dan bergantung kepada tubuh badan individu tersebut. Sila konsult dengan pengedar anda untuk keterangan lanjut.


No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...