photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

March 12, 2014

Kenapa saya pilih nak KAYA dengan Shaklee?

Assalammualaikum.

Pernah tak rasa bosannya. Bukak FB pun bosan. Skroll sampai habis, siap baca kisah orang satu dunia lagi, bukak pula you tube, tapi tetap bosan. Tak tahu nak buat apa, rasa free je, tapi masa tu korang tak de satu benda yg berfaedah pun nak buat. Tunggu suami balik pun lambat lagi. Anak pulak sibuk ke sekolah. Alahai, apa aku nak buat ni? Mesti pernah macam ni kan?? Baik mengaku cepat. hihi

Kalau ada masalah dan simptom macamnie, better hubungi saya cepat. Hehe.

Kalau tengok tang tajuk tu, KAYA. Sape tak nak kaya kan? Ok, harini meh saya ceritakan serba ringkas kenapa saya pilih Shaklee untuk kaya. Kenapa tidak bisnes lain? Kenapa saya mesti stick in Shaklee jee?


Cita-cita saya suatu hari nanti. Pasti tercapai! In shaa Allah.


Firstly, saya nak cerita kenapa saya boleh terjun ke bisnes shaklee. Masa tu, hujung tahun lepas, saya tengah concern pasal sorang budak nih, gemuk sangat. Asalnya kurus, tapi after a few month berat badan mendadak. Nak kata stress ye kot, nak kata putus cinta pun ye jugak. Haha. He is my friend. 

Kisahnya bermula bila dia mintak pendapat saya macamana nak kurus sebab dia nak kahwin on the next year. Haha. Patutlah engkau beriya nak kurus ye? Oke, saya dengan berbesar hatinya search and search until saya jumpa produk yang betul-betul feedbacknya banyak positif. Guess what? Masa tu ada dua produk kurus, (i) Set Slimming Shaklee  (ii) *******  .......nama brand kedua terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. 

Search punya search lastly saya jumpa produk yang terbaik yang tak pernah ada rekod BAHAYA KESIHATAN, SIDE EFFECT, TAK HALAL. Saya ni pulak jenis susah nak mencuba bab-bab produk pelik-pelik ni. Ye la, nak tanggung risikonye kita jugak nanti kan. Biarlah lambat, asal berkesan, asal selamat, asal halal.! Shaklee ada semua tu :: Always Work. Always Safe. Always Green. Always HALAL::




Nampak tak lumayannya shaklee nak bagi kalau kita rajin?


Then saya  mula suggetskan set slimming shaklee for him and terperanjat jugak kita bila dua bulan after consume shaklee, his body become slim. Dia cuma consume Alfalfa+Omega je on that time. Ohhhh. Tak tau nak habaq memang teruja sangat tengok perkembangan dia. Lepas tuh, dengan senang hatinya tetiba tergerak pulak diri ni nak join shaklee for bisnes. Nak tambah side income. Bosan lah gaji cukup-cukup makan je. Lepas dapat gaji, dua hari pastu je terus mula berpuasa sebab duit gaji banyak habis untuk keperluan je. Sedih kan. Inilah purata cara hidup orang kita. Hujung bulan je tak sabar tunggu gaji masuk. Awal bulan je dah habisssssss.

So, start dari sini kita dah belajar apa itu shaklee. Dan saya baru tahu shaklee sebenarnya berkonsepkan MLM tapi ada kelainannya di situ. Tak ramai percaya kan? Takpe, saya tak rugi pun. Shaklee adalah PRODUCT based MLM, maknanya kita hanya perlu berkerja in way jual produk, promote and sharing benefits supplement shaklee. That's all. 

Suka dengan kata-kata dari Dr Azizan nih;




Tak pernah ada paksaan nak berjaya, nak kaya dalam shaklee kena ada downline, atau maksudnya kena cari ahli baru, then terus duit top up dalam akaun. Haha. Mana mungkin macam gitu. Takkan sama dengan konsep MLM lain yang makan duit dari downline. Dalam shaklee, bila ada ahli nak daftar bawah kita, takde sebarang komisyen di bayar pun untuk kita. Unless downline bawah kita tu dah agak berjaya dalam bisnes shaklee, maka kita mungkin dapat tempias sedikit, sebab siapa yang didik anak buah kita untuk start berbisnes dalam shaklee, kalau bukan dari MENTOR dia sendiri kan? Kita jugak kan? Mungkin itu di katakan imbuhan sebagai tenaga pengajar. Hidup kan perlu memberi, bila memberi lagi banyak Allah berikan pada kita. :)

Shaklee sebenarnya takde paksa nak jadi ahli, perlu berbisnes. Takde takde. Shaklee akan berikan harga ahli kepada sesiapa yang join this untuk makan sendiri, untuk beli supplement kepada family dan tak kisah la untuk apa pun. Janji dapat harga super jimat kan. Memang betul kebanyakkannya sekarang jual dengan harga ahli, tapi ada bezanya di situ. If kita join member, dan jika pembelian kita melebihi point-point tertentu, BONUS akan di masukkan ke akaun anda jugak pada setiap pertengahan bulan. Masa tu akan rasa nak nangis je sebab tengah tinggal sepuluh hengget dalam wallet, tetiba je ada duit masuk dalam akaun. Kalau RM50 masa tu pun dah sangat syukur kan??

Shaklee banyak memberi imbuhan kepada sesiapa sahaja pengedar yang aktif, yang pandai berdikari, yang berusaha membina empayar sendiri, tak pernah down, tak pernah give up, tak pernah fikir tak boleh buat, tak pernah terfikir nak hangat-hangat tahi ayam je. Lumayan oiii apa yang shaklee bagi. Nak tahu apa? 3C!!



Car, Cash, Convention/trip dalam dan luar negara. Tapi ada la syaratnya kan? ;)

Mesti dalam fikiran uolls semua terfikir kan, mustahil lah nak dapat semua ni, saya pemalu, saya tak ramai kawan nak promote, saya takde kemudahan internet, saya bla bla bla. Takkan semudah tu shaklee nak bagi? Haha. Dulu-dulu macam tuh la saya fikirkan. 

Sekarang tidak lagi after saya dah banyak belajar rahsia tips nak berjaya dari master-master terhebat dalam shaklee. Master yang dah berjaya capai 3C! Yang sekarang tak payah lagi berebut cari kerja hebat. Duduk rumah jadi pendidik untuk anak-anak shaklee je. Didik pun tak payah buat kelas bagai, just online discussion, wassap, facebook. Semua kat hujung jari. Tapi ilmu tetap sampai. Sebab tu sampai sekarang saya still tak terasa nak keluar dari bisnes shaklee. Tipu lah kalau saya cakap saya tak pernah nak give up kan, tapi saya ada group SECRET saya yang sentiasa bagi semangat, bagi tunjuk ajar di saat dah nak rebah. 

Syukur sangat Allah temukan saya dengan orang-orang yang tak pernah jemu berusaha, tak pernah berfikiran negatif even pernah gagal, hasilnya sekarang bukan cakap-cakap kosong, tapi terbukti di depan mata kebanyakkannya mesti berjaya selagi semangat terus berkobar-kobar.

One more things, uolls jangan rasa sorang-sorang terpaksa survive bila dah sah jadi pengedar shaklee nanti . But first things important, uolls mesti pandai memilih SID yang betul-betul nampak boleh guide kita, yang takkan biarkan kita terkontang-kanting macamana nak mula. Bab nak sharing dekat facebook ke, nak mengayat ke, semua tu akan di ajar since uolls di serap masuk dalam group-group SID yang korang dah pilih. Kalau korang takde dapat keistimewaan macam tu, sah, korang dah tersalah pilih SID. So carilah SID yang berilmu yang suka membantu kita untuk sama-sama berjaya.

Sekarang, ahli shaklee dah berlambak-lambak kat luar. Ramai jugak suri rumah yang memilih shaklee untuk membantu suami, ibu bapa dan juga untuk keperluan diri sendiri. Dan dah ramai jugak yang dah berjaya. Dah ramai yang dapat ringankan beban tanggungan suami, dapat berikan wang perbelanjaan sehingga 4 angka kepada ibu bapa, dapat beli keperluan untuk diri sendiri dan ada yang dah mampu hadiahkan suami sebuah kereta mewah, rumah. Bes tak? Asal ada kemahuan, mesti ada usaha, mesti ada jalannya.

Sebab tu saya cakap, kenapa Shaklee yang saya pilih untuk menjadi KAYA?

Kaya dengan MEMBERI,
Kaya dengan ILMU DUNIA & AKHIRAT,
Kaya dengan MEMBANTU,
Kaya dengan REZEKI DARI ALLAH.

Bukan semata-mata nak KAYA harta je. Niat untuk memberi, untuk share produk baik, yang mampu merubah masa depan seseorang itu. In shaa Allah KAYA harta itu akan menyusul kemudiannya tanpa kita sedari. Yang sangat saya bersyukur, sejak join shaklee, kehidupan rasa makin dekat dengan Allah. Banyak ilmu rohani yang di ajar dan di serapkan dari group shaklee. Allah jualah penentu rezeki kita.



Sambil tunggu customer, kan boleh berzikir  ;)


Sharing is Caring. Jika anda berminat untuk menjadi AHLI SHAKLEE di bawah bimbingan group SECRET saya, sudilah menghubungi saya:



Shaklee Independent Distributor,
Ruby
SMS/wassap     |018 4718098|
Facebook: Aisy' Humaira
Fanpage Facebook : iCare.iShare.yourHealth

No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...