photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

July 12, 2011

Jatuh Bangun

Assalammualaikum...


Hari yang buhsan, tak tawu nak buat apa, since data thesis yg di mintak-mintak tuh sgt susah nak di beri, so terpaksalah sy menetap di s.alam nih sampai kapan pon tak tawu lahhh...Masalahnya sy dah rindu sgt kucing sy kat uma tuh.."Merah, I miss you bebeh!"

Hari-hari bangun terasa give up. Hari-hari bangun terasa malas. Hari-hari bangun terindu orang yang dulu-dulu penah wish, 'Gud monink, dah pukol 10, ble nak bangun yang?'..Ohh sgt rindu. Out of topix...opsss...

Kadang-kadang diri terasa give up bila semua benda yang di buat tak menjadi. Rasa penin urat-urat darah dan otak pon dah messy dengan benda-benda tuh....Arghhhh kenapa hidup nih sgt susa yea? Kenapa semua benda yang kita mahukan tapi takkan sewenang-wenangnya kita dapat?

T_________T
Sebelum tuh sibuk sgt nasihat orang, ehh bukan saje-saje nak sibok, tp dipaksa jadi motivator,

"Ehh kau jangan give up lagik, kau kena sedar selalu, takde sape yang bole bangunkan kita bila kita terjatuh, member sebelah kau pun bole cakap itu ini, bla bla dan bla jerk, tapi yang nak angkat diri kau tuh, kau jugak! Diorang hanya tarik tangan kau, tapi if kau sendiri taknak gerakkan badan kau, kau takkan terbangun jugak. Engat tuh, ape pun atas diri sendiri babe!"

Uhh bangga giler, tak sangka rupanya aku nih pengmotivator jugak (OK, BM grammar dah salah)

dan
sangat bangga bila orang yang diberi motivator tuh say die rase dah tersedar semula dari down,down,down after dengar bebelan yg pnjg lebar tuh..keep it always dear! Be strong like I do! Ahhh gila perasan!

Nak cakap aku kuat, takdelah kuat sgt pun. Sebenarnye lagi lemah dari diorang yang diberi motivasi oleh Dr Aisy Humaira nih..hehe..

Everytime jugak aku menangis, everytime jugak aku rase nak mati bile aku tak larat nak hidup. Dan everytime jugak aku rase aku manusia yg lembab sgt! Mane tak lembabnye bile hari-hari orang asek cakap aku lembab la..bla bla bla..eeee rase nak sula jerk mulut diorang tuh..ape pun tak boley!!

Nak dijadikan cerita, tetiba aku pulak yang terkena badi down, down, down...itulah, akibat tersuka sangat lagu down by Jay Sean feat Lil Wayne tuh.....Kan dah kena kat batang idung sndirik...Rase nak rebah dan pengsan jerk..Bila nak habes semua benda yang menyusahkan aku nih? Ikot hati nak menanges, ikot hati nak give up dah, ikot hati nak maki hamun dah, tapi ikot akal tiba-tiba berbisik...

"Sedarlah..takde sape yang bole bangunkan aku saat aku terduduk dan menangis...Jangan give up lagi, proof who you'r"

ditambah dengan perisa peribahasa nih,
"Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan"

Tak sampai satu saat, aku dah kembali cergas, cerdas dan sihat. Thanx my whisper! Apa pun yang berlaku aku, aku, aku mesti kuat! Walaupun terpaksa buat benda yang sama berulang-ulang kali, I must say OK.

Its OK,
Its allright,

........Fight fight fight!!!!


Haha...gila kelakar sorakan pon-pon girls bebudak part 4 mase sebey camp kat melaka baru-baru nih..Adek-adek, kakak pinjam kejap ea trademark nih even kakak suke kutuk-kutuk sorakan korang dulu..hihi

Paris Hilton's jail letter to fan: Enough to be strong!

Ape-ape pun, aku mesti dan sentiasa berengat, jatuh bangun adalah asam garam kehidupan. Bukan bermakna kita akan terjatuh sekali dan terbangun sekali jer, tapi ia akan berulang-ulang kali selama mana kita masih hidup. Pada asasnya, kalau kat dalam tuh kuat, no wonder la even diri penah terjatuh berjuta-juta kali namun diri tetap akan bangun dengan megahnya!

Keep it up bebeyh!!
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...