photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

November 26, 2011

This is will never die--


Assalammualaikum...

Bila bercerita tentang kawan dan kekasih, itu tak sama maksud. Tengok dari ejaan pon dah tahu ape perbezaannya. Buta ka?

Kawan. Aku suka berkawan. Tapi tak ramai yang nak kawan dengan aku. Sebab aku terlebih baik kah? Atau sebab aku terlebih comelkah? Semua itu kejam!

Aku berkawan biar sampai mati. Kau bukan kawan aku kalau kau jenis yg nak carik aku bila kau susah. Aku boleh senaraikan berapa kerat sangat kawan yg pegang bahu, pegang tangan, then berkata "Ya ukhti, sebutkan apa masalahmu, biar aku ringankan. Susah senangmu aku mahu bersama".

1 org, 2 org atau 5 orang kah? Hmm aku rasa mungkin tak sampai seorang pun!


Berkawan bukan hanya untuk berjimba, bukan untuk berparti bukan untuk mengumpat dan bukan untuk mengikis. Aku boleh katakan kawan macam nih memang sangat senang nak jumpa. Kau pergi pasar malam, kau tak payah carik. Mmg ramai. Kau pergi pub atau club, kau pilih jer nak berapa ramai kawan macam tu. At the end, bila kau susa, satu sms kau pun dia takkan reply!

Berkawan bukan macam berkasih tetapi berkawan lebih dari berkasih sebenarnya. Berkasih, kau mungkin boleh putus bila-bila masa, tetapi berkawan...selalunya sampai mati die masih kat sebelah untuk mandikan jenazah kau!

Let see bila kau cerita masalah pada kawan kau, kau tgok apa reaksi dia. Then kau cerita pada boipren/girlpren kau, kau tunggu ape die nak cakap. Bila kau excident, cuba kau pejam mata, kau bilang 1, 2, 3 then kau tengok sape yang sampai dulu, kawan kau atau boipren kau.



For me, friendship is never die. But I'm experience in friendship which are died. Now, she has her own life and I'd my own life. Tapi satu benda yang aku menyesal, menyesal bukan sebab she doesn't want to be my friend anymore tetapi sebab dia telah menyebabkan salah satu jalan aku ke syurga terputus. I think, she doesn't know the means of 'ukhuwah'.

Ukhuwah bukan hanya mencari sahabat yang sentiasa baik, sentiasa tidak melakukan dosa tetapi ukhuwah sebenarnya bermaksud mencari sahabat untuk sama-sama ke jalan Allah. Kau buruk perangai, aku beri kau nasihat, then kalau aku yang jahat, kau bawa aku kepada solehah. Bila aku buat satu mistakes, kau betolkan, kau terima kemaafan aku. That calm, rite?

Bukan namanya ukhuwah bila bersaudara tetapi tidak menerima kesalahan yang penah dilakukan saudaranya itu. That's more cruel. If u only want someone who'r really perfect, so what did u learn from that life actually?

Orang kata,

Berkawan biar seribu,
Bercinta biar satu


P/s: 'Ana uhibbuka fillah, ya ukhti' -- Aku mencintaimu sepenuh hati kerana Allah.




No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...