photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

November 17, 2011

"Life as we should, no matter what"

Assalammualaikum...

Pagi-pagi lagi aku berdoa dan hampir setiap hari aku meminta kepada Tuhanku;

"Ya Allah, Ya Tuhanku....
Aku mulai pagi ini dengan namaMu. Permudahkanlah segala urusan kerja ku pada hari ini. Jauhkan aku dari sebarang halangan yang bertimpa-timpa. dan berikanlah aku kesempurnaan dalam menjayakan segala urusan sehingga beroleh hasil yang dikehendaki"

Aku sentiasa engat satu kata-kata nie,
Kau kerja kuat tahap mana pun kalau kau tak serahkan kepada Dia yang lebih berkuasa, kau takkan ke mana-mana. Sebab, bukan kau yang menentukan takdir, tapi Dia.

Hasil pencarian "life" in google image

Kalau Dia berkehendak kerja kau sempurna pada awalnya, tapi berakhir dengan kegagalan, maka itu yang akan terjadi. Kalau Dia berkehendak kerja kau akan melalui cara yang sangat susah walhal orang lain senang, maka itu yang akan terjadi. Melainkan kau berusaha dalam kerja kau dan juga berusaha berdoa supaya Allah permudahkan kerja kau. Dia sayang hambanya.

Jika Dia tak kenankan doa kau jugak, itu tandanya Dia mahu menguji kau lagi, ada sebabnya kenapa, Dia yang lebey mengetahui dan jika Dia makbulkan, itu tandanya Dia sayang kau.

Takde sebab untuk kita menyoal selagi diri sentiasa sedar, aku siapa dan Dia siapa. Seperti semua orang tak mengira agama sangat mengerti, syurga untuk siapa dan neraka untuk siapa.

P/S: I learn somehow, "Life as we should, no matter what".

No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...