photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

March 4, 2014

Khasiat ESP yang tak terhingga!


Assalammualaikum..


Semua dah breakfast belum?
Kalau belum cuba-cuba clik sini, ada suggestion breakfast terbaik untuk awak!

Marbelessss!!!


Bulan March ni bulan yang buatkan sy tak boleh duduk..asal nak duduk je panas..macam nak demam...dengan cuacanya yang..Ya Allah....kemarau jerebu berpanjangan. Nak dapatkan setitik air hujan pon jenuh. Sama-sama la kita solat hajat, mudah-mudahan Allah limpahkan bumi kita dengan air rahmatNya.

Eh eh tapi sy bukan panas sebab tu, ada yg lebih dasat lagi...HOT HOT...too HOT!!

ESP in da house! Bagi pengguna ESP mesti dah tahu kan? PROMO bulan ni, ESP kayy..BUY 6 FREE 1...boleh la nak share dengan famili or kawan-kawan seofis tuh. Harga ESP jarang ada offer, nak cakap setahun sekali pun susah. Meletop sangat ni. So uolls jangan tinggalkan peluang ni ya. Hot item dalam produk Shaklee, ESP!

Harga asal : RM160 termasuk postage
Harga offer :  RM1** termasuk postage (nak tahu, sila sms/wassap sy ye)
Tahan  : 1~2 bulan untuk seorang dan bergantung cara pengambilan individu tu.


Ooopsss...Dah tahu ke ESP ni apa? Oke meh kita story mory sikit.


ESP ini dalam bahasa panjangnya adalah Energizing Soy Protein. ESP adalah protein. Protein yang perlu untuk tubuh badan kita. Setiap bahagian badan kita terdiri daripada protein iaitu kulit, rambut, otot, darah, organ badan, mata, kuku,tulang dan air di dalam badan. Oleh itu kesemua sel – sel badan dibina oleh protein.

ESP adalah minuman tiada perisa yang mengandungi Non-GMO soya yang sangat-sangat di perlukan untuk kesihatan kita. GMO tahu tak apa? Tak tahu? Meh kita story mory. Rugi kalau tak tahu. Nanti diri yang merana. Ingatkan dah bagus minum soya, rupanya soya tu adalah GMO.

Non-GMO adalah non Genetically Modified Organism yang membawa maksud kacang soya yang di proses tidak di ubah genetiknya. 
So maksudnya kat sini, iaitu ia diproses pada kadar suhu yang rendah untuk memastikan kacang soya ini bebas dari kacang soya yang diubahsuai secara genetik. Tak sama taw dengan soya yang ada di pasaran. Sebabnya Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) yang memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik bermula ia ditanam (benih) sehingga dituai (pengeluran).

Ha...so jangan pilih soya biasa ye uolls. Pilih soya organik atau soya non-GMO je yea. Susah-susah minum ESP je. Terbukti Selamat Berkesan Semulajadi dan Halal. Tak gituuu??


Actually soya ini tersangatlah bagus untuk:

➟ Awet muda 
Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain- lain. Pengambilan yang disarankan adalah kunci awet muda. Sape tak nak awet muda kat sini? Sy nak!

Ibu Menyusu & Kuruskan Badan
ESP membantu penyerapan zat yang optimum untuk ibu menyusu. Badan akan terasa lebih cergas dan bertenaga. Kulit baby akan kelihatan lebih gebu dan cerah. ESP akan membuatkan air susu mencurah-curah dan semakin pekat! Bagi ibu yang menyusu, bonus untuk anda, pasti teruja. Susu yang melimpah-limpah dan mempunyai bentuk badan yg bershape! 

Menguruskan Badan
Untuk program diet seeloknya dinasihatkan untuk mengambil CINCH SHAKE kerana ESP tiada dalam kajian untuk program berdiet namun untuk ibu-ibu menyusu mereka memerlukan kalori yg lebih tinggi berbanding org biasa. Oleh sbb itu ESP lebih sesuai utk ibu-ibu menyusu. Tapi macamana dia bekerja ye?
  • Protein soya memperlahan aliran makanan dalam usus yg menjadikan kita berasa kenyang dgn lebih lama dan kurang makan
  • Protein soya mempunyai INDEKS GLISEMIK (GI) yg rendah, makanan yg mempunyai nilai GI yg  rendah akan membebaskan glukosa dgn perlahan-lahan dan akan meningkatkan glukosa dan hormon insulin secara berperingkat, berbeza pula dgn makanan yg tinggi karbohidrat, ia akan meningkatkan glukosa dalam badan dgn pantas dan menyebabkan lebihan glukosa ini ditukar menjadi lemak.

➟ Baik untuk hormon
Kacang soya kaya dengan isoflavones yang berfungsi seperti hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.

➟ Baik untuk prostat 
Genistein yang terdapat dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

➟ Kulit Remaja
Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. Ha..kebanyakkan customer ambil ESP untuk gebukan kulit. Feedback always positif untuk ini..Thumbs up!!

➟ Pembekal Tenaga 
Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun serta baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsommnia dan tekanan. Di bulan Puasa, bagus jika amalkan ESP kerana membuatkan individu itu tidak mudah letih dan lesu.

➟ Membaiki Pigmentasi 
Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

➟ Membaiki Memori 
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.

Masalah Gastrik
Sifat kacang soya adalah bersifat alkali. Berlawan dengan asid perut. Jadi bila anda minum ESP, ia akan meneutralkan keasidan di dinding perut anda. Zat di dalam ESP akan di gunakan untuk memulihkan dinding perut yang luka kerana gastrik. 

See...bagus sangat kan ESP? Tak tahu la kalau ada yang masih kondem lagi tentang soya. Mungkin masih tak tahu soya yang berkualiti atau tak berkualiti. Sebenarnya soya adalah bagus untuk kesihatan tetapi pengguna mesti bijak memilih soya yang selamat, bagaimana? Kenal pasti macamana ia di proses dulu. Kalau Allah dah jadikan tumbuhan itu, mesti ada kepentingan dan kelebihannya..Cuma amalkan ia secara sederhana. Islam pon ajar kita besederhana kan.

Kalau ambil ESP pun maximum cuma 3 sudu besar je sehari. Ada aturannya. Kalau lebih tak bagus jugak. Effect untuk ginjal. If ikut jadual yang betul, mesti akan nampak perubahan hari demi hari. Sebab itu carilah SID (Shaklee Independent Distributor) yang kita percaya untuk guide kita..jangan tau pilih yang jual murah je tapi lepas tu biarkan anda terkontang kanting.. macamana nak makan ni?? Lastly simpan kat rumah buat habuk. Rugi yang amat sangat!

Pengalaman kakak ipar saya menggunakan ESP selama 2 bulan, katanya:
"Air susu dah pekat. Baby minum sikit je. Dah kenyang. Tak bergayut lama. Senang nak buat kerja lain."



Ehsan google. Kita takde kamera canggih nak tangkap gambar.Sobs.

Alhamdulillah. Seperti yang sy pernah cakapkan..barang baik hasil pun baik. Dan sy sangat teruja dengan kecantikan wajah kakak sy sendiri, makin berseri-seri, flawless gituu after consume ESP shaklee. Thumbs up lagi!!
Bagi ibu-ibu yang mengalami masalah susu badan yang merudum teruk dari hari ke hari....bolehlah cuba ESP. Memang sangat berkesan. Anda boleh contact by sms/wassap sy sekiranya tak tahu macamana nak dapatkan set menyusu dari shaklee.

Mari sama-sama berkongsi ilmu berkongsi manfaat.

Lots of Love with Sharing,
Ruby (SID: 997485)
HP: 018 4718098
FB: Aisy' Humaira ATAU 
FB FANPAGE SY :  https://www.facebook.com/love.life.laugh.shaklee

No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...