photo wedd.png photo preggy.png photo cs.png photo shaklee.png photo fb.png photo ig.png
"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu,kekuatan itu kekuatanMu,kekuasaan itu
kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu.Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah,jika sukar
mudahkanlah,jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah,jika masih jauh dekatkanlah,berkat waktu Dhuha,Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu,
limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh. Amin

April 3, 2015

Vita LEA terbaik untuk HB Low ibu mengandung

Assalamualaikum.

Awak semua dah sarapan? Ke dah lunch?


Cerita pasal sarapan, kalau saya terlambat sarapan sikit, baby dalam perut ni akan tendang-tendang. Mana makanan saya mama? Haha. Agaknya itulah kot pertanyaan si kecik ni.

Alhamdulillah, harini genaplah 21 minggu 4 hari umur baby dalam perut saya. Macam-macam gelagat dia tauuu. Main-main dalam perut mama ni. Kadang-kadang rasa macam ulat tengah berjalan dalam perut. Geli tapi seronok sangat rasanya. Syukur Ya Allah, Engkau berikan aku kesempatan merasai pengalaman seorang ibu mengandung. Alhamdulillah.




Nak tahu tak dua benda ni saya takkan tinggal since saya tengah pregnant. Most important for me and for my baby. Saya suka share benda yang baik, bukan nak promote sangat. Nanti ada yang cakap, mentang-mentanglah dia SID Shaklee, asyik promote produk dia je. No no no!

Why not awak try dulu kan, baru awak boleh judge saya? OK?

Vitalea dan Vita C SR ini saya consume since saya start pregnant. So until now, setiap kali check up takde sebarang masalah. HB saya sentiasa above than 11, takde muntah-muntah langsung except loya for certain food jela. Itupun masuk je minggu ke 11, dah takde semua tu. Sihat dan kembali bertenaga. Alhamdulillah. Allah mudahkan. 




Vitalea the best produk dalam shaklee. Multivitamin yang kaya dengan iron (zat besi) untuk ibu yang mengalami masalah pening dan pitam ataupun anemia. Rata-rata kakak-kakak yang tengah preggy mesti cari benda ni. Sebab tak nak kena bebel dengan nurse-nurse cantik tu taw bila HB low. 

When your HB low nanti for sure ada kes kena admit ward. Kena pantau dek doktor. Awak mahu? Kebanyakkan preggy woman akan mula mengalami HB low apabila kandungan semakin besar, 6 bulan ke atas. Masa ini lah kritikal, jangan sekali-kali biarkan HB anda below than 11 ye. Kalau tak, kes anemia akan terjadi dan sangat berbahaya kepada ibu dan anak ketika bersalin nanti. 




Vitalea macam obimin, so tak perlu lagi ambil obimin kalau dah consume vitalea. Penting tahuuu multivitamin ni! See kandungan dalam vitalea ni, semua jenis mineral ada. So for me, after consume this, saya rasa lebih kuat, lebih energy. Kalau tak asek nak melepek atas katil je, masak pun tak larat. Kesian pulak bila pandang muka encik suami, asyik makan luar je. Kadang-kadang saya gagahkan diri masak semata-mata untuk suami. But after masak tu, saya terus masuk tidur. Letih kot. Sekarang tak lagi dengan VITALEA! Hehe.

Vita C SR? Next entry saya sambung. Baby menggelupur nak lunch pulak. Mama asyik lambat lunch je kan.Mengamuk si tecit ni. Haha.

Ok jumpa next entry yeah!

Have a good lunch! yummmy!

No comments:

Post a Comment

Lots of Love for your comments. Thanx!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...